Jag vill ändra eller avbryta min beställning
Om du ändrar dig kort efter att du har lagt din beställning och vill begära att din beställning avbryts/ändras, måste du göra det genom att skicka ett e-postmeddelande till kontakt@vedteknik.se
Ange ditt fullständiga namn, ordernummer och e-postadress i din begäran. Vår kundtjänst kommer att kontrollera om det är möjligt att avbryta din beställning innan den skickas och, om så är fallet, bekräfta avbrytandet via e-post.
Eftersom vi arbetar dygnet runt för att skicka dina paket så snabbt som möjligt, kan vi inte alltid avbryta din beställning efter att den har gjorts. Om detta inte är möjligt måste du returnera den till vårt lager efter leverans för att få pengarna tillbaka.
Är returer kostnadsfria?
Tyvärr inte. Vi erbjuder för närvarande inte kostnadsfria returer och det är kundens ansvar att returnera varan till oss.
Hur returnerar jag en vara?
Om du vill returnera eller byta dina köpta varor, vänligen skicka tillbaka dem till vårt lager för återbetalning eller byte. Återbetalning erbjuds på alla prissatta varor och butikskrediter erbjuds på ett e-presentkort för rea-varor.
Vi erbjuder återbetalning till din ursprungliga betalningsmetod för varor som returneras till oss inom 14 arbetsdagar från leveransdatumet.
ALLA returer som görs efter 14 dagar men före 14 dagar kan endast bytas eller återbetalas till ett e-presentkort. Vi kan inte acceptera returer efter 14 dagar.
För att behandla en retur, vänligen kontakta kontakt@vedteknikk.no
Vedteknik.se tillhandahåller inte förbetalda returetiketter; du ansvarar själv för fraktkostnaderna för returer.
Om du ångrar ditt köp under leveransen måste du hämta paketet och sedan returnera det till oss, eller låta paketet returneras (en avgift på 300 SEK debiteras om paketet returneras till oss). Som konsument är du dock ansvarig för alla leverans- och returkostnader. Observera att konsumenten också ansvarar för returtransporten. Alla returer skickas tillbaka till vår leverantör i Asien. Den returnerade produkten måste vara i perfekt skick och måste returneras i sin originalförpackning eller motsvarande förpackning. Om du är osäker, kontakta vår kundtjänst innan du gör någon retur, så återkommer vi med instruktioner.
Spåra din retur när den skickas tillbaka till oss; du ansvarar för paketet tills vi har mottagit det. När du ser att ditt paket har nått oss, vänligen räkna med 2 arbetsdagar för att återbetalningen/bytet ska kunna genomföras. Vi skickar ett e-postmeddelande när detta har gjorts.
* Observera att under rea-perioder kan det ta upp till 5 arbetsdagar för din retur att behandlas efter att den har nått oss.
Praktiskt tips: Spara ditt postbevis och skicka din retur med ett spårningsnummer, eftersom vi inte ansvarar för returpaket som försvinner eller blir stulna under transporten.
Hur lång tid tar det att behandla en retur?
När returen eller bytet har kommit tillbaka till oss kommer vi att återbetala eller skicka den byta ordern inom 4-7 dagar.
Under rea-perioder kan denna process ta upp till sju arbetsdagar på grund av ökad volym.
Om du har kontrollerat ditt spårningsnummer och returen har skickats tillbaka till oss och det har gått mer än 7 arbetsdagar, vänligen skicka ett e-postmeddelande till kontakt@vedteknik.se
Jag har fått fel vara
I det osannolika fallet att du får ditt paket och det innehåller fel vara, vänligen kontakta vårt supportteam på kontakt@vedteknik.se så hjälper de dig med detta.
Vad händer om jag inte hämtar mitt paket inom 14 dagar eller anger fel adress?
Om du inte hämtar ditt paket inom 14 dagar har vi rätt att debitera dig en avgift på 30 $ för att du inte hämtat paketet. Vi står inte för några kostnader om paketet inte hämtas av kunden eller om adressen är felaktig.

